YouTube – jak zmienia się platforma? Przejście na krótsze formy (YT Shorts)

Rok 2022 upłynął pod znakiem contentu wideo. Dynamicznie rosnąca popularność Tik-Toka sprawiła, że inne platformy społecznościowe zaczęły poszukiwać rozwiązań na miarę sukcesu tik-tokowej aplikacji. Pierwszym serwisem internetowym od lat dysponującym i przyciągającym odbiorców treścią wideo, był YouTube. Rosnąca potrzeba skrócenia, urwania, skonkretyzowania, a wręcz skompresowania publikowanych treści usilnie przeniosła jednak zainteresowanie wirtualnych odbiorców w kierunku przesiąkniętych złożoną treścią filmików wrzucanych na tik-toka. Co na to YouTube? Czy YouTube Shorts stanowi właściwą odpowiedź na rosnące potrzeby odbiorców? Co na to wszystko Influencerzy?

 

YouTube jako potężne narzędzie promocji

Wokół zainteresowania treściami wideo zrobił się niemały szum – Twórcy działający na wielu platformach jednocześnie, stwarzają sobie rozmaite, coraz szersze i nowsze możliwości form publikacji i drogi komunikacji ze swoją społecznością. Influencerzy wykorzystujący jako swoje medium platformę YouTube, od lat cieszą się niesłabnącą popularnością – tworzą skuteczne materiały audiowizualne, potrafią właściwie kreować wizerunek własny i reklamowanej marki. W efekcie potrafią zapewnić marce wymierne korzyści – w tym finansowe.

Krótkie filmiki – krótki trend?

Wszystko wskazuje na to, że niekoniecznie. Krótkie, żywe, dynamiczne, barwne i ciekawe filmiki wideo wkradły się do łask zarówno szerokiego grona najmłodszych odbiorców, jak i do starszych, zabieganych grup wiekowych – czas to pieniądz, a więc krótki filmik zyskał wartość na miarę złota. YouTube Shorts to stanowcza odpowiedź platformy YouTube nie tylko na fenomen Tik-Toka, ale i na popularność, facebookowych relacji czy instagramowych stories. Niełatwo jest utrzymać uwagę widza – wygląda na to, że nawet światowy gigant poczuł się w pewien sposób zagrożony. 

 

Czym dokładnie jest YouTube Shorts?

Oficjalnie sekcja wideo Shorts powstała już w lipcu 2021 roku. Jest praktycznie bezgranicznym archiwum krótkich filmików, dedykowanych do oglądania na urządzeniach mobilnych – wertykalny format nagrań. Podczas scrollowania feedu na smartfonie Shortsy wyświetlają się odrębnej sekcji. 

 

W przyciągających uwagę klipach poza obrazem bardzo dużą rolę odgrywa muzyka. Dobrze dopasowana ścieżka dźwiękowa może pochodzić z sugestii YouTube lub wykorzystywać nagrania audio spoza platformy. Wszystkie filmiki są ulokowane i bezterminowo dostępne w bibliotece portalu – nie mają czasowego ograniczenia publikacji tak jak w przypadku instagramowych stories czy facebookowych relacji. Dla Twórców mogą okazać się skutecznym sposobem na powiększenie grupy subskrybentów. 

 

Algorytm YouTube Shorts

Krótkie filmiki podobnie jak inteligentne wirtualne reklamy od Google – znajdą swojego odbiorcę. Algorytm Youtube Shorts sam wybiera swoich potencjalnych oglądających. Podsuwając danej osobie konkretne filmiki, bierze pod uwagę m.in. tematykę przeglądanych przedtem treści. Algorytm dba o satysfakcję widza, co oznacza, że będzie analizował czy ogląda on nowości zamieszczane na danym kanale, ile czasu poświęca na dane aktywności, jakie konta wideo w wyszukiwarce oraz czy powraca na konkretny kanał. YouTube Shorts można znaleźć na stronie głównej YouTube, na stronie kanału w sekcji polecane, na karcie subskrypcje oraz w powiadomieniach.

© 2019 – 2024 Folks. All Right Reserved. | Regulamin | Polityka prywatności |
Folks is a part of a group Good-one-group-logo