Najważniejsze zmiany w aplikacjach

Aplikacje social mediowe szybko nie przestaną cieszyć się kultem w wirtualnym świecie. Wyznawcy ikon współczesnej reklamy (takich jak: Instagram, TikTok, Facebook, YouTube…) charakteryzują się powiększającą i coraz bardziej różnicującą się społecznością, dzięki czemu przywodzą na myśl znakomite wyniki reklamowe. Zdawałoby się, że w nieograniczonej sieci wirtualnych połączeń, zawsze znajdzie się miejsce na kolejną aplikację, system, czy przestrzeń społecznościową – charakteryzującą się specyfiką zbliżoną do swoich poprzedników. Czy rzeczywiście rynek mediów społecznościowych nie zna granic? Co robią twórcy aplikacji, aby zatrzymać swoich użytkowników? I przede wszystkim – jak wskutek tego wszystkiego, zmieniają się aplikacje, które doskonale znamy?

2 000 000 000 000 godzin sprzyjających monetyzacji 

Raport „State of Mobile 2023” podaje, że w 2022 roku wszyscy użytkownicy Android OS spędzili w social mediach łącznie ponad 2 biliony godzin! Ta zawrotna ilość czasu dowodzi o globalnie rosnącej popularności aplikacji i stałej potrzebie wprowadzania modyfikacji ich funkcjonalności – pytanie dokąd to wszystko zmierza? 

 

Z pewnością do coraz większej monetyzacji aplikacji. Ogromne nadzieje twórców raczkujących systemów nie są równoznaczne z urzeczywistnieniem olbrzymich zysków kiedykolwiek – niemniej jednak potencjał zarobkowy drzemie i może obudzić się w najmniej oczekiwanym momencie.

Ulepszanie od początku bez końca

W świecie social mediów zmiany zachodzą nieustannie – niekiedy są tylko mniej widoczne. Ich wyrazistość i dynamika zależy bowiem nie od zachcianek twórców, a zachowań każdego użytkownika mediów społecznościowych. Potrzeby i oczekiwania wirtualnej społeczności ekspresowo rosną, a niespełnione determinują chęć przerzucenia się na “nowszy model” wirtualnego medium

TikTokizacja społeczeństwa

Spektakularny sukces TikToka pokazuje, że wirtualną społeczność jeszcze można zaskoczyć! Przykład ten motywuje i inspiruje twórców aplikacji, ale zdarza się, również, że ich przeraża i naraża na towarzystwo niepohamowanej żądzy osiągnięcia sukcesu na rynku social mediów. Próbują licznie naśladować TikToka, czerpać mnogo z jego modelu biznesowego, sposobu projektowania interakcji, czy samego formatu.

 

Poza typowo pośrednią – reklamową formą sprzedażową, TikTok zaczął testować rozwiązania umożliwiające robienie zakupów bezpośrednio w aplikacji, a także tzw. live shopping. Można go przyrównać do telezakupów XXI wieku. Przewiduje się, że model zakupów na żywo będzie sukcesywnie zyskiwać na popularności (biorąc pod uwagę obecność tego trendu sprzedażowego w Chinach).

 

Tiktokowe rolki dosłownie owinęły sobie wokół palca sporą część użytkowników social mediów. Ten sam format wideo przyjęty na instagramie praktycznie wyparł tradycyjne filmiki wideo zamieszczane na aplikacji przedtem. Reelsy pojawiły się również na Facebooku oraz klasycznym YouTube, zachęcając swoich użytkowników do wyjścia z ram TikToka i praktykowania trendu na innych platformach społecznościowych. Treści tego rodzaju nagradzane są dużo większymi zasięgami i uznaniem. 

Czas na audio!

To czas na wzmocnienie przekazu poprzez podkręcenie głośników! Wszelkim działaniom w mediach społecznościowych coraz częściej towarzyszą świadome komunikaty dźwiękowe. Przekaz audio stanowi nierozłączny element warstwy wizualnej, a pionierem w zakresie dźwięku pozostaje aplikacja Clubhouse – umożliwiająca odwiedzanie tysięcy wirtualnych pokoi, które tworzą (jak sama nazwa sugeruje) kluby o rozmaitej tematyce. Za jej pomocą członkowie otrzymują możliwość wzajemnej konwersacji na żywo (w formule Live Audio Rooms). Warstwa audio będzie zyskiwać na znaczeniu – w przypadku znanych aplikacji, możemy spodziewać się nowych rozwiązań zastosowania dźwięku, możliwości jego modyfikacji, a może i tworzenia własnych formuł dźwiękowych.

© 2019 – 2024 Folks. All Right Reserved. | Regulamin | Polityka prywatności |
Folks is a part of a group Good-one-group-logo