Medialny szum wokół gąsiora Pipka (TikTokowego celebryty) przybierał na sile w zawrotnym tempie. Nietypowy pupil doczekał się pluszowych podobizn, które jak najświętsze ikony przegnały, zdawałoby się ugruntowaną popularność fok z Ustki i niezaprzeczalną urodę zakopiańskich baranków. Dziś fascynację spowodowaną gwiazdą TikToka Pipą, zauważamy już wszędzie – nie musimy wybierać się na Krupówki, ani spacerować po sopockim molo. Pipek do wyboru do koloru, kompaktowy lub wielkości regału – dostępny jest na miejskich skwerach, rynkach, bulwarach i w kuluarach przestrzeni publicznej. Każdemu z nas naturalnie nasuwają się więc pytania wokół tematu gęsiej popularności.
Siła autentyczności – antidotum na szarogęszenie w świecie influencer marketingu!
Pipek ma wzrok szalenie uważny i oczy przeszywająco niebieskie – ot taka jego uroda. Nie mówią mu przecież, jak zerkać w ekran, aby swoim zalotnym spojrzeniem przyciągać tłumy. Nie podpowiadają mu również, jak zachowywać się przed kamerą, żeby wzbudzić zainteresowanie i przyciągnąć nowych obserwatorów jego gęsich poczynań. Wniosek? Gąsior jest po prostu sobą – bez kreacji, zbędnych modyfikacji swojej postaci, czy nieustannego podążania za modą. Naturalnie wpisał się jednak w jeden z najważniejszych trendów 2023 – autentyczność!
Influencer marketing – eksperci, artyści czy celebryci?
Autentyczność – dzięki niej trudno jest przekraczać granice wizerunku o dobrym smaku. Osoba będąca sobą i komunikująca w zgodzie ze sobą nie ma potrzeby usilnego wymyślania sposobów zwrócenia na siebie uwagi, kontrowersyjnego wypowiadania się na tematy, na których się nie zna, czy kreowania wyimaginowanej, bajkowej rzeczywistości. Młodzi odbiorcy już tego nie lubią – w swoich idolach szukają prawdy i ludzkich mankamentów. Chcą realnego obrazu świata bez filtra, pryszcza na twarzy i płaczu nad rozlanym mlekiem wyzbytego bezwarunkowego przekazu komunikującego niezmiennie “jest idealnie”. Pragną skupiać się właściwie na tym, jak pięknie może być w tej niezbyt pięknej codzienności – dostrzegając otaczające ich plusy niewyidealizowanego świata! Twórcy, do których należy przyszłość Influencer Marketingu to osoby publikujące świadomie nieupiększany kontent będący wyrazem niezwykłości pomieszkującej w zwyczajności.
Gęsi influencer – jak zyskać sławę rangi Pipka?
Odpowiedź na to pytanie z pewnością nie jest ani prosta, ani jednoznaczna – popularność potrafi ekspresowo rosnąć lub maleć do rozmiaru rodzynki. Sława coraz częściej bywa efektem mieszanki niespodziewanego łutu szczęścia i wielkiej przychylności cyfrowych algorytmów. W tym roku najprościej (i najszybciej) można wypłynąć na fali dynamicznych treści, publikując odpowiedni content wideo m.in. na TikToku. Codzienność ciągle przyspiesza, a odbiorcy nie mają już ochoty zatrzymywać wzroku na jednym punkcie, kadrze czy ujęciu! Być może to dynamika przekazu stała się przysłowiowym kluczem do sukcesu.
Choć gotowa recepta na skuteczny rozwój kariery nie istnieje, w drodze do osiągania wyższych celów pomocne są: barwna osobowość i autentyczność, motywacja, sumienne dążenie do celu, nowatorskie pomysły oraz… przyziemne statystyki. Istnieje wiele narzędzi, za pomocą których można zweryfikować skuteczność działań influencerskich w social mediach. Śledzenie i analizowanie tendencji reakcji swojej społeczności jest bardzo ważne i pomaga poznać głębsze odczucia odbiorców – w efekcie pozwala publikować treści najbardziej odpowiadające ich aktualnym nastrojom. Dynamiczny content o odpowiednim wydźwięku emocjonalnym z pewnością wpłynie na wzrost popularności, ale sama skala zjawiska jest trudna do założenia czy przełożenia na wymarzone realia.