Influencer Marketing niezmiennie pozostaje jedną z najbardziej perspektywistycznych form marketingu internetowego.
Jako pojęcie szerokie zamyka w sobie nie tylko rozmaitych Twórców i reklamodawców, ale również różnorodne w swojej specyfice platformy współpracy. Ich wybór przy planowaniu i uruchamianiu kampanii Influencer Marketingowej jest tak samo ważny, jak dobór odpowiedniego Influencera – czasowego przedstawiciela marki.
Wirtualne rejony współpracy
Przy planowaniu kampanii influence marketingowej należy odpowiednio przemyśleć potrzeby reklamowe swojej marki, czy produktu. Bez względu na to, czy są to stricte cele sprzedażowe, czy np. poprawa wizerunku swojej firmy, należy zwrócić szczególną uwagę na dobór Influencera w oparciu o platformy internetowe, na których prowadzi swoją komunikację. Różnią się one użytecznością oraz gromadzą w swojej przestrzeni różnorodne grupy społeczne, co należy bezpośrednio wziąć pod uwagę przy wyznaczaniu i poszukiwaniu docelowej grupy odbiorczej w planowanej kampanii z udziałem influencerów.
Imperium budowane z pomocą influencera
Budowanie świadomości konsumenckiej, rekomendacja odpowiednich produktów, przemyślana promocja biznesu, czy rozmaite formy kreatywnych działań reklamowych prowadzonych przez influencerów, są niezwykle istotne z punktu widzenia świata marketingu. Wykorzystanie czyjegoś wizerunku w reklamie nie jest niczym nowym, ale w kampaniach marketingowych z udziałem influencerów istota tkwi w skróceniu dystansu na płaszczyźnie influencera i społeczności zgromadzonej wokół niego.
Reklama jest bardziej “ludzka”, przystępna i wiarygodna, ponieważ oparta na rekomendacji influencera który najczęściej staje się autorytetem, czy idolem obserwatorów. Dzieje s
ię tak, ponieważ Twórca zaprasza obserwujących do swojego prywatnego świata za pomocą profili w mediach społecznościowych. Influencer nie stawia widocznych granic, nie stwarza wrażenia niedostępności, utożsamia się z odbiorcami, kreując przestrzeń otwartą nie tylko na obserwację, ale i dialog.
Media społecznościowe stały się codziennością olbrzymiej części społeczeństwa. Życie i działanie w wirtualnej sieci ma bezpośredni, silny wpływ na rzeczywiste zachowania – influencerzy umiejętnie determinują część z nich. Te dwa obszary są ze sobą mocno sprzężone, co z punktu widzenia reklamy internetowej, w tym influencer marketingu stwarza bezcenne pole do komunikowania, polecania, sprzedawania, inspirowania, informowania… Tylko, jak wykorzystać potencjał marki i odpowiednio dopasować do niej platformę komunikacji?
Instagram – nieograniczone archiwum obrazów
Influencerzy na Instagramie operują głównie obrazem – treść pisana dołączona do kreacji wizualnych jest zwykle zwięzła i treściwa. Publikacje opisywane są hashtagami – to na tej platformie od początku stanowiły prym i definiowały kategorie pojawiających się zdjęć. Influencerzy nieprzypadkowo upodobali sobie instagramową przestrzeń – potrafi ona szybko zgromadzić szerokie grono różnorodnych odbiorców i nieustannie włącza nowe funkcje komunikowania. Gra obrazem powoduje szybkie reakcje ze strony obserwatorów – istotne żeby były one zgodne z wizją i założeniami.
YouTube – filmowy scenariusz reklamowy
Platforma YouTube jako niejaka “ojczyzna” wideo onlinowych nie przestaje i nie przestanie być użytkowana. Jej wartość zawarta jest w niezliczonej ilości minut filmów i filmików. Wielu Twórców – vlogerów, czy streamerów zrobiło na swoim kanale na YouTube olbrzymią karierę i pieniądze. Nagrywając wideo uwzględniali w nim różnorodne porady lub lokowania produktu, co przekładało się na spory zarobek – ich, ale i przede wszystkim właścicieli firm spod których rąk wypłynęły reklamowane produkty. Wideo Marketing w formie Influencer Marketingu to synergiczne połączenie nowych nurtów i starych sprawdzonych narzędzi marketingowych.
Facebook – (nie)znajome twarze reklamy?
Rozwój serwisu społecznościowego nastąpił szybko i szeroko – nadal się nie zatrzymuje, a reklamy jak były, tak są na nim wszechobecne i niezmiennie popularne. Influencerzy działający na Facebooku publikują strategicznie przemyślane, stworzone i rozplanowane czasowo posty, filmiki i wpisy reklamowe. Facebook jest bardzo elastyczny pod kątem działań promocyjnych, a influencerzy wyczerpują je w pełni, nieustannie wpadając na coraz nowsze, wyszukane formy publikowanych treści. Facebook stwarza szerokie spektrum możliwości “reakcji” ze strony użytkowników. Poza lajkami, emotikonami oraz komentarzami stwarza szerokie pole do dyskusji na pokaźnym forum publicznym.
TikTok – krótkometrażowy komplet treści
Platforma najpopularniejsza przede wszystkim wśród młodych ludzi. Odznacza się szerokim polem dotarcia do odbiorców i stosunkowo niewielkim kosztem działań reklamowych. Influencerzy nie tylko publikują krótkie, dynamiczne filmiki, ale przede wszystkim skrupulatnie przemyślane, pomysłowe materiały wideo przykuwające wzrok i uwagę odbiorców. Społeczność TikToka chłonie treści jak gąbka – kluczem i zadaniem influencera jest odpowiednie wyróżnienie się w sieci pośród morza filmików przepełnionych komunikatami.