Co to jest Instagram?

Niesłabnąca popularność, miliardy zdjęć i wcale nie mniejsza liczba użytkowników… mowa o InstagramieInsta, czy po prostu IG.

Stworzony z myślą o urządzeniach mobilnych, szybko podbił serca szerokiego grona osób, w tym wielu influencerów. Stanowi idealną płaszczyznę reklamową niemalże w każdej z dziedzin.

Obraz prawdę Ci powie

Instagram jest jedną z najpopularniejszych platform społecznościowych, opierającą się na obrazach – zdjęciach, grafikach, infografikach, video. Publikowane na nim treści wizualne, opisywane są hashtagami (słowami poprzedzonymi “#”, będącymi znacznikami) przypisującymi zdjęcia do określonych kategorii. Te opisane, ulegają filtracji za pomocą hashtagów wpisywanych w wyszukiwarkę instagrama. Dzięki temu użytkownicy mogą z łatwością wyszukać tematykę interesujących ich treści. Nie jest to jednak najczęściej używana z funkcji IG – “ślepe” scrollowanie profili i zdjęć na nich zamieszczonych, stało się już o wiele bardziej interesujące, a przykuwające wzrok treści i konta mogą liczyć na ekspresową popularność. 

Profil możliwości

W aplikacji można obserwować zarówno profile prywatne, jak i profesjonalne, oficjalne – firmy, celebryci i Influencerzy. Klasyczne konta instagramowe służą do interakcji na płaszczyźnie prywatnej, a otaczającą społeczność tworzą w tym przypadku w dużej mierze znajomi, czy osoby “kojarzone” przez osobę prowadzącą profil np. z widzenia. Profesjonalne profile na IG służą do bardziej oficjalnej komunikacji. Są świadomą kreacją wizerunkową, która za pomocą swojej formy ma wywierać określone zachowania na obserwatorach. Zależą one od influencera i jego potencjalnych współprac reklamowych.

Influencerzy na Instagramie

Influencer tworzy przemyślane koncepcje kreatywne swojego profilu. Strategicznie dawkuje treści oraz analizuje reakcje odbiorców nimi spowodowane. Wyciąga wnioski i w razie potrzeby modyfikuje sposób komunikacji w odniesieniu do założonych potrzeb swoich, czy reklamodawcy. Prowadzenie kampanii influencer marketingowych na Instagramie stwarza wielkie możliwości. Jedną z głównych przyczyn skuteczności przekazów reklamowych jest trafne docieranie do określonych grup odbiorczych. Na platformie takiej, jak instagram nie jest to bardzo skomplikowane, a na pewno prostsze niż w typowych mediach. Wystarczy wybrać odpowiedniego influencera o profilu zgodnym z wartościami marki, który w świadomy, atrakcyjny sposób zaprezentuje markę i jej produkty swoim obserwującym.

Influencer pod lupą

Twórcy, jak to Twórcy – są niezwykle różnorodni. Przy wyborze sylwetki czasowego reprezentanta marki – Influencera, należy zwrócić uwagę przede wszystkim na branżę i tematykę, w jakiej się obraca. Dokładna analiza profilu i publikowanych treści jest istotniejsza, niż wybór podjęty na podstawie np. na podstawie powierzchownej atrakcyjności wizualnej influencera. 

 

Przykładowo, jeśli sprzedajemy suplementy diety i poszukujemy Influencera dietetyka – wybierzmy takiego, który realnie wspiera i zaleca suplementację, a nie zrobiłby to tylko na rzecz korzyści finansowych płynących ze współpracy reklamowej. Jeśli jego klienci i obserwatorzy znają powszechnie poglądy Twórcy, na pewno nie uwierzą sprzecznej z nimi treści owianej napisem “współpraca reklamowa”

Poznaj twórcę, rozwiej wątpliwości

Wybór influencera podyktowany tylko kategorią tematyczną, jaką reprezentuje, nie wystarczy do podjęcia zadowalającej współpracy. Nawiązując ją, należy przeanalizować najpierw szereg cech określających Twórcę.

Właśnie dlatego staramy się jak najlepiej poznać Twórców, zanim wprowadzimy ich do naszej bazy Influencerów. Skupiamy się na cechach wizualnych, jak i na aspekcie posiadania specjalistycznej wiedzy z danych dziedzin. Wierzymy, że można znaleźć Twórcę, który idealnie oddaje charakter marki, a dzięki czemu znajdzie ona rzeszę nowych fanów. Za pomocą skutecznie przeprowadzonej kampanii influencer marketingowej, wiele marek ma szansę wyróżnić się na przepełnionym rynku produktowym.

Znana twarz (marki)

Influencerzy posiadający pokaźną społeczność na instagramie zdobyli już uznanie i zaufanie swoich obserwatorów. Marka, która zaczyna od zera, zwykle nie cieszy się popularnością, a na rozwój potrzebuje czasu – w tej sytuacji dobrze jest znaleźć jej należytego reprezentanta i przyspieszyć proces uświadamiania odbiorców o wartości oferowanych produktów. Nawiązanie współpracy z influencerem w instagramowej przestrzeni niesie ze sobą wielkie korzyści i w perspektywie czasu – zadowalające zyski. 

Jak zarabiać na instagramie?

Wielu Influencerów porusza się w powszechnie popularnej tematyce – moda, podróże, kosmetyki, kulinaria, fitness, ale jest również grono Twórców o węższym, bardziej niszowym zakresie tematycznym. Nie ma tematu, który byłby jednogłośnie najbardziej opłacalnym finansowo. Zyski zależą od sposobu komunikacji influencera oraz związaną z nim popularnością i zaufaniem społeczności do Twórcy. Aktualnie, aby zyskać dużą liczbę followersów we względnie krótkim czasie, łatwiej zająć się mniej popularną tematyką. Influencerzy, którzy mają swój wyrazisty styl, w końcu znajdą swoją wirtualną społeczność.

© 2019 – 2024 Folks. All Right Reserved. | Regulamin | Polityka prywatności |
Folks is a part of a group Good-one-group-logo