Można za nim nie przepadać lub zupełnie przepaść na jego punkcie. TikTokowa społeczność wypełnia energetyzującą przestrzeń, która potrafi prawdziwie zahipnotyzować odbiorcę.
Bogata sieć krótkich, dynamicznych filmików oplata i przyciąga do siebie coraz szersze grono Twórców (w tym influencerów) i ciekawskich oczu. TikTok ma swoje trendy, rytmy i nastroje, ale przede wszystkim ma również olbrzymi wpływ na młodych ludzi. Czy warto w niego zainwestować? Czy potencjał, jakim emanuje, nie zniknie i nie ustąpi drogi kolejnym nowo powstającym platformom społecznościowym?
TikTok – fenomen czy zły omen?
Z wielką mocą wiąże się… TikTok i jego niezaprzeczalna odpowiedzialność za część zachowań młodych ludzi. Jest ona równie wyrazista, jak wirtualny dialog influencerów i ich społeczności. Kreując i prezentując wartościową treść, można istotnie wspierać rozwój różnorodnych zainteresowań wśród szerokiego grona młodych ludzi oraz promować szereg produktów związanych z nimi i nie tylko.
Problem może pojawiać się w momencie, kiedy użytkownicy TikToka zawieszają oko tylko na trywialnych lub bezpośrednio nazywając “głupich” treściach. Nie mają one wielu zalet, nie niosą ze sobą morza korzyści, a przede wszystkim zabierają czas i dużo uwagi – wartości, jakie można efektywnie wykorzystać w realnym świecie.
Pokaż swojego TikToka, a powiem Ci kim jesteś!
Czy za pomocą oglądanych treści – TikTok definiuje profil psychologiczny człowieka? A może właśnie profil na TikToku go definiuje? Platforma zalała społeczeństwo falą spektakularnej popularności. Każdy znajdzie tu coś dla siebie, ale nie każdy chce poszukać. A na czym w ogóle polega Tik Tok?
Funkcjonalność TikToka opiera się na możliwości nagrywania i modyfikowania – filmików. Początkowo mogły trwać one do trzech minut. Aktualnie TikTok wprowadził opcję udostępniania dłuższych filmów – od 5 do nawet 10 minut. Wideo na TikToku są nasycone dynamiczną treścią, a ta rozmaite rzeczy ukazuje i przekazuje. Formaty, w jakich są tworzone, idealnie dopasowują się do układu smartfona, a za pomocą kompletu wirtualnych narzędzi, każdy użytkownik TikToka może tworzyć i modyfikować profesjonalne, atrakcyjne wizualnie treści.
TikTok posiada m.in. atrakcyjny zestaw filtrów (w tym filtry AR), edytor tekstu, różnorodne naklejki oraz bogatą bazę muzyczną, z której wybór ścieżki dźwiękowej pasującej pod dany oryginalny scenariusz filmowy stanowi czystą przyjemność – to Twórca dyktuje tempo i rytm oraz udziela specyficznego głosu treściom.
W (algo)RYTMIE TIKTOKA
Za personalizację wyświetlanych treści odpowiadają TikTokowe algorytmy. Zostały one doskonale przemyślane, dzięki czemu filmiki są w stanie spełniać oczekiwania najbardziej wymagających użytkowników platformy. Magiczny magnes dopasowujący lawiruje po TikTokowych czeluściach i podsuwa użytkownikom video zgodne z ich zainteresowaniami.
Na TikToku można spotkać się z wszelką tematyką – począwszy od kulinariów, możemy płynnie przejść przez wideo lifestylowe, porady z branży designerskiej, relacje podróżnicze z drugiego krańca Świata, live z koncertów oraz rozczulające filmiki ze zwierzakami poprzez tutoriale beauty i układy taneczne, aż po niesłabnące na popularności lip sync, czy wiralowe challenge. Tak wielobarwna treść musi znaleźć wiernego odbiorcę. TikTok nie tylko zapewnia moc wrażeń, ale i gwarantuje szerokie zasięgi reklamowe.
Zarówno Twórcy, jak i odbiorcy mają na TikToku niewyczerpywalne pole do inspiracji, działania i eksplorowania nowych obszarów i raczkujących trendów. Prawdopodobnie nie zetknęliby się z nimi poza wirtualnym światem – a na pewno nie odbyłoby się to w tak szybkim tempie. TikTok pozwala ekspresowo dotrzeć zarówno do kompletu modnych treści w kartach “na czasie”, jak i tych bardziej wyszukanych.
TikTokowa karuzela marketingowa
W ostatnich latach TikTok i reklama na nim kołem się toczy. Świat przyspiesza w rytmie TikToka, a on rozkręca się w swoim własnym – ekspresowym tempie. Miliony użytkowników aplikacji, tworzą jednocześnie atrakcyjną bazę potencjalnych klientów dla tysięcy marek. Z racji specyfiki platformy i różnorodności treści na niej zamieszczanych, stanowią oni idealny zbiór odbiorców podatnych na atrakcyjne, podprogowe komunikaty reklamowe.
Reklama na TikToku opiera się na autentyczności, wiarygodności, swobodzie i naturalności. Nie ma w niej miejsca na “sztuczne”, sztywne i widocznie reklamowe treści – nie znajdą one poparcia, ani nie przyniosą oczekiwanych korzyści sprzedażowych, czy wizerunkowych. Reklama na TikToku to właściwie komunikujący człowiek dobra rada – ambasador marki, czasowy reprezentant, który ma swoją wierną, zapatrzoną w tworzone przez niego treści społeczność.
Influencer Marketing na TikToku
Influencerzy działający na platformie TikTok cieszą się olbrzymią popularnością i odznaczają dużym poparciem swoich obserwatorów. Ich kreacje są jednym z najpopularniejszych sposobów na zwiększenie popularności marki i oferowanych przez nią produktów. Influencerzy czujnie śledzą i wyznaczają trendy, a zaangażowanie ich TikTokowej publiczności przynosi wymierne korzyści w realnych przychodach firmy.
Influencer Marketing na TikToku to szansa na ekspresowy rozwój biznesu i znaczne pomnożenie dotychczasowych zysków finansowych. Ważne jest dobranie odpowiedniego influencera – najlepszego ambasadora marki, który za pomocą własnej charyzmy, wartościowych pomysłów i kreatywnych treści wypromuje produkty i wskaże korzyści wynikające z ich posiadania. Dobry influencer równa się skuteczna kampania reklamowa na TikToku.