Co to jest Youtube?

Youtube to unikatowy przypadek portalu, który sprzyja popularyzacji długiej treści – w kontekście rozwoju innych flagowych platform społecznościowych.

To miejsce, w którym najdłuższe opublikowane wideo trwa prawie 600 godzin – miejsce, w którym posłuchasz archiwalnego koncertu z lat 50, dowiesz się jak rozbić kokos, obejrzysz tutorial z przyrządzania steka w 5 minut, weźmiesz udział w międzynarodowej konferencji naukowej, znajdziesz E-booka po włosku, pobierzesz ścieżkę dźwiękową z ulubionej gry i obejrzysz masę filmów i filmików. Co jeszcze ma do zaoferowania platforma Youtube?

Era Youtubera

Serwis Youtube działa od 2005 roku. Od samego początku daje on możliwość publikacji, oceny i komentowania udostępnianych przez użytkowników filmów. Zamieszczone na Youtube materiały, obecne są w trybie publicznym lub prywatnym – w zależności od ustawień właściciela treści.

Na portalu każdy może stać się prawdziwym Twórcą. Debiut na Youtube stał się na przestrzeni lat powszechnym początkiem kariery wielu współczesnych gwiazd. Jej rozwój można dalej obserwować na serwisie Youtube, a udostępniane filmy pozwalają Twórcom na niemały zarobek. 

Youtube stwarza wiele możliwości – dla Twórców i odbiorców treści. Tematyka wideo zamieszczanych na platformie jest praktycznie nieograniczona. Serwis Youtube jest przestrzenią muzyczną, filmową, streamową, jak i szeroką płaszczyzną komunikacyjną dla gamerów, vlogerów i wielu Influencerów. Najpopularniejsi z nich mogą liczyć na wielką popularność, zyskać rzeszę fanów i stać się prawdziwymi gwiazdami internetu.

Co mają wspólnego Youtube, Google i Influencerzy?

Serwis YouTube stworzyli Chad Hurley, Steve Chen i Jawed Karim. Dziś platforma jest własnością Google, który wykupił ją już w 2006 r. (rok po jej powstaniu) i z pełną dbałością zainwestował w jej rozwój. Google i Youtube, szczególnie jeśli o płaszczyznę reklamową chodzi są zgranym duetem reklamowym. Influencerzy zaś chętnie korzystają z możliwości przez nie oferowanych. Można powiedzieć, że łączy ich reklama – dosłownie i w przenośni.

Funkcjonalność serwisu Youtube polega głównie na umieszczaniu i odtwarzaniu filmów, a filmy, jak wiadomo… bardzo lubią się z reklamą. Krótkie spoty reklamowe są świetną okazją do promowania produktów zgodnych z tematyką oglądanego wideo. Dzięki temu dotarcie do docelowej grupy odbiorczej jest ułatwione, a reklama spersonalizowana ku zadowoleniu reklamodawcy i odbiorcy jego komunikatów. 

Youtube w pełni możliwości

W celu samego oglądania wideo, rejestracja na Youtube nie jest wymagana. Jednak jak w większości portali do ogólnodostępnego użytku, stwarza ona wiele dodatkowych możliwości i umożliwia korzystanie z pełnych funkcjonalności platformy np. takich jak tworzenie prywatnych playlist.

Youtube z założenia jest platformą bezpłatną, ale powstała również opcja Youtube Premium, która za pomocą płatnej subskrypcji, oferuje specjalne możliwości m.in. oglądanie treści wideo pozbawionych reklam, pobieranie filmów na urządzenia mobilne i odtwarzanie ich w trybie offline oraz słuchanie muzyki w tle podczas użytkowania innych aplikacji. Istotnym jest również fakt, że wyszukiwarka platformy Youtube jest zaraz po Google największym narzędziem do wyszukiwania na świecie, zatem jej potencjał reklamowy jest ogromny.

© 2019 – 2024 Folks. All Right Reserved. | Regulamin | Polityka prywatności |
Folks is a part of a group Good-one-group-logo