Jak zostać influencerem?

Branża influencer marketingu oferuje wielkie możliwości – zarówno dla Twórców, jak i dla firm, pragnących w skuteczny sposób zareklamować swoje produkty.

Zawód Influencera nie traci na popularności, a na rynku zawsze znajdzie się miejsce dla kolejnych unikatowych w swoich kreacjach Twórców. Posiadając miliardy, miliony, tysiące, a czasem nawet już setki odbiorców obserwujących dany profil w mediach społecznościowych – można liczyć na twórczą pracę, swobodę w wykonywaniu zawodu oraz zarobki uzależnione bezpośrednio od wymiernych wyników skuteczności przekazywanych komunikatów reklamowych i wizerunkowych.

Unikatowe twarze marki

Warto zwrócić uwagę na to, że marki już dawno zaczęły inwestować w “swoje twarze” – znanych ambasadorów, którzy podpisywali się pod ich produktami i rekomendowali ich użytkowanie. Choć od względnie niedawna Influencerzy towarzyszą nam na co dzień, to potencjał tego zawodu został dostrzeżony już lata temu.

Dynamiczny rozwój social mediów sprawia, że nie tylko warto już inwestować w Influencer Marketing, ale coraz bardziej  trzeba. Ta młoda profesja potrafi wygenerować olbrzymie przychody – zarówno influencerom, jak i firmom korzystającym z ich usług. Firmy coraz częściej podejmują z Twórcami cykliczną lub długofalową współpracę, wzbogacając przy tym swój dotychczasowy marketing internetowy.

Szkoła dla influencera

W zasadzie każdy może zostać influencerem. W tej specyficznej branży nie trzeba mieć szczególnego wykształcenia czy przygotowania do zawodu. Wystarczy świadomie operować pomysłami, kreować i tworzyć treści, a potem pokazywać je internetowej społeczności – przynajmniej na jednej z wybranych platform mediów społecznościowych.

Należy sukcesywnie gromadzić grono obserwatorów oraz starać się angażować ich w różnorodne działania prowadzone na profilu np. organizować konkursy lub cykle Q&A. Dzięki czemu od początku prowadzenia profilu będzie posiadał on potencjał reklamowy oparty nie tylko na ilości obserwatorów, ale również na ich wysokiej jakości – osoby aktywne, zainteresowane danym tematem, okazujące reakcje na publikowane treści.

Bardzo ważny jest autentyczny wydźwięk przekazu. Odbiorcy kontentu nie mogą mieć wątpliwości, że polecany przez influencera produkt jest tak samo wartościowy, jak przedstawia to Twórca. Komunikaty reklamowe muszą być naturalne i niezmiennie interesujące. Ważne, aby ogólny przekaz był spójny i wiarygodny.

Luksusowa sfera Influencera

Dla wielu ludzi zawód influencera jest synonimem luksusu – w pracy i w życiu. W oczach rysuje się obraz ukazujący niewielki wysiłek włożony w praktykę zawodu, przekładający się na nieproporcjonalne do ilości wykonywanych czynności – pokaźne zyski. Od czego więc zacząć zawodową drogę Influencera i jak postawić po sobie ślad?

Nisza sposobem na sukces

Każdy temat jest dobry, ale nie każdy jest tak samo modny, interesujący, czy chwytliwy! To dobrze, ponieważ w dobie szumu medialnego wysokowartościową treścią nadal okazuje się niszowa tematyka. Warto się na niej oprzeć, jeśli chcemy mieć mniejszą konkurencję i element zaskoczenia na starcie.

Nieprzerwana więź

W pracy Influencera bardzo ważny jest stały dialog z odbiorcami. W końcu w tym wszystkim chodzi o pozyskanie poparcia i uznania swojej społeczności, a także znalezienie wspólnego języka. Wirtualne komunikaty muszą zawierać cykliczność – tak, aby każdy odbiorca czuł się w pewien sposób zaopiekowany. Influencer, który milczy, staje się w pewien sposób “obcy” dla swoich obserwatorów. Niepielęgnowana z odbiorcą więź, prędzej czy później zostanie zerwana.

Wirtualne ślady

Pozwól, aby inni zauważyli Cię w sieci – odwiedzaj profile innych influencerów i komentuj posty na profilach i forach często uczęszczanych przez różnorodnych (również Twoich) potencjalnych odbiorców. Możesz pokusić się o współpracę z popularnym Twórcą – ten zabieg z pewnością przyspieszy tempo rozrostu Twojego profilu reklamowego. Zaprezentujesz się większej publiczności, a więc jest również wyższa szansa, że część z niej zainteresuje się Twoimi działaniami.

Prywatne relacje

Szanuj swoich odbiorców – ich chęć i potrzebę kontaktu z Tobą jako autorytetu czy idola. Staraj się zawsze reagować i odpisywać na wiadomości prywatne oraz publiczne komentarze proszące się o odniesienie. W ten sposób budujesz sympatię odbiorców oraz umacniasz więzi ze swoimi obserwatorami.

Uśmiech losu 

Biorąc pod uwagę dynamikę zawodu Influencera i zmieniającego się świata – jak widać, nie ma recepty na sukces w branży Influencer Marketingu. Pomimo zastosowania najlepszych rad i wskazówek oraz posiadania cech, które na pierwszy rzut oka mogą pomóc w rozwoju kariery w tym zawodzie, tak jak w każdej innej branży i biznesie – nie ma stuprocentowej pewności pomyślności. Uśmiech losu może okazać się kluczowym. 

© 2019 – 2024 Folks. All Right Reserved. | Regulamin | Polityka prywatności |
Folks is a part of a group Good-one-group-logo