Jak zacząć współpracę z influencerami?

Influencer Marketing stanowi praktycznie nieodłączny element współczesnych działań reklamowych. Nieco starsze tradycje marketingowe praktykowane przez lata po raz kolejny powracają do nas w nowej, zmodyfikowanej formie, ulokowanej już w wirtualnej przestrzeni.

Tajniki współprac reklamowych z udziałem danych osób (często celebrytów) były doceniane już dawno temu. Aktualnie Influencer Marketing nabiera coraz większego znaczenia w trybie online, stawiając w centrum samego człowieka – to od niego zależy przekaz, wiarygodność i skuteczność komunikatu reklamowego. To on otrzymuje swobodę kreacji reklamowych i “wolną rękę” sposobu komunikacji, ale zarazem bierze na siebie ogromną presję i odpowiedzialność. Czy nawiązanie współpracy reklamowej z zawodowym influencerem jest łatwe? Jak współpracować z influencerem? Jak wybrać odpowiedniego Influencera? Jak w ogóle zacząć współpracę z influencerami? 

Odpowiednia taktyka czy zwykłe szczęście?

Globalnie rzecz biorąc, wartość Influencerów tylko wzrasta – tak, jak znaczenie całego Influencer Marketingu. “Kształt” Influencera jest bardzo plastyczny. Dziedzina nie ma sztywnych usystematyzowanych i skonkretyzowanych ram czy wytycznych, a ogranicza się jedynie do zestawu cech sprzyjających osiągnięciu sukcesu w tym zawodzie. 

Każdy Influencer jest inny, ale w sylwetkę tego zawodu wpisana jest przede wszystkim potrzeba tworzenia przestrzeni pełnej wiarygodności i naturalności. Odbiorcy obserwujący swoich idoli w mediach społecznościowych są bardzo wyczuleni na sprzeczność publikowanych treści. Wizerunek influencera musi być spójny, a rekomendowane przez niego produkty nie mogą rozmijać się, z reprezentowanymi przez niego poglądami np. ktoś, kto jest wege, nie będzie reklamował produktów mięsnych. 

Influencer powinien zawsze podejmować świadome kroki. Jego strategia komunikacji powinna być dobrze przemyślana i zakładać spełnienie określonych celów. Właśnie dlatego na wstępie należy zastanowić się nad wymaganiami dotyczącymi obustronnej współpracy reklamowej. Po upodobaniu sobie odpowiedniego influencera – potencjalnego Twórcy reklamowego, zgodnego z wartościami danej marki, należy zweryfikować czy byłby w stanie spełnić przedstawione oczekiwania. 

Influencer Marketing – narzędzie nie wyrocznia

Najpoważniejszą częścią współpracy jest jej rozpoczęcie! Wybór Influencera nie zawsze okazuje się prosty, a wypracowane, czy podejrzane gdzieś mechanizmy i schematy nigdy nie dają stuprocentowej pewności powodzenia.

Do wytypowania odpowiedniego Twórcy można podejść na różne sposoby. Wybór popularnego lidera wirtualnych treści może, choć nie musi, być najlepszym rozwiązaniem. Nawet najbardziej znany influencer niewspółgrający z wizerunkiem firmy, nie przyniesie satysfakcjonujących efektów.

Przy podejmowaniu decyzji nie należy sugerować się liczbą obserwujących profil influencera, a ilością odsłon treści przez niego publikowanych. Liczy się również jakość obserwatorów – reakcje wirtualnej społeczności są jednym z najistotniejszych kryteriów. Subskrypcje i obserwatorzy świadczą o popularności, ale to zaangażowanie obserwujących – komentarze, polubienia i inne formy odpowiedzi na publikowane przez Twórcę treści, są najbardziej wartościowe.

Jak wygląda współpraca z Twórcą?

Po podjęciu decyzji o współpracy reklamowej z konkretnym influencerem należy przygotować pisemną propozycję zakresu działań. Oferta powinna zawierać szczegóły relacji marka – influencer. W dokumencie należy zawrzeć terminy, ilość i formę publikacji, sposób i wysokość wynagrodzenia, wzmiankę o statystykach z profilu oraz raportowaniu postępów działań.

Współpraca może przybrać różne formy – wszystko zależy od założonych na wstępie celów. Termin realizacji świadczeń influencera na rzecz marki może tyczyć się jednorazowej kampanii reklamowej ukazujące produkt i jego zalety lub dłuższego reprezentowania produktów w sieci – program ambasadorski. Druga forma współpracy jest mocniejszym spoiwem pomiędzy marką a influencerem.

Zawsze należy mieć na uwadzę, że reklama nie może być nachalna. Jest to bardzo ważne szczególnie w przypadku długodystansowych działań reklamowych. “Zarzucanie” odbiorców treścią może odbić się na reputacji marki oraz spowodować efekt odwrotny od zamierzonego.

Folks – specjaliści od “twarzy”

Jako agencja Influencer Marketingu na co dzień nawiązujemy współprace z influencerami oraz właścicielami firm. Opieramy ją na różnorodnych zasadach określonych w odpowiedzi na obustronne potrzeby i postulaty. Dbamy nie tylko o jakość treści i działań reklamowych, ale o jakość całej współpracy. Baza naszych Twórców stale się powiększa, a influencerzy w niej widniejący przechodzą na wstępie szczegółową weryfikację. Wiemy, jak złożona może okazać się promocja marki, właśnie dlatego należymy do grona doświadczonych specjalistów z różnych obszarów marketingu – grupy Good One. Możesz mieć pewność, że jesteśmy otwarci na szeroki obszar działań oraz kompleksowo zaopiekujemy się Twoją firmą.

© 2019 – 2024 Folks. All Right Reserved. | Regulamin | Polityka prywatności |
Folks is a part of a group Good-one-group-logo