Influencerzy mikro i makro na Instagramie

Nie znajdziesz na świecie dwójki takich samych ludzi i dwóch identycznych influencerów. Każdy Twórca ma swój sposób budowania wirtualnego wizerunku i prowadzenia dialogu z grupą swoich obserwatorów.

Całe szczęście, ponieważ w zależności od potrzeb reklamowych marek oraz specyfiki ich produktów, oczekiwania dotyczące Influencerów są niezwykle różnorodne. W tym momencie rozwoju Influencer Marketingu każda firma i każdy Twórca znajdzie coś dedykowanego dla siebie. 

Piramida wpływów

Podział influencerów ze względu na ich zasięg ma znaczenie. Nie jest jednak jedynym kryterium i determinantem decyzji dotyczących zawiązania współpracy reklamowej. Warto mieć świadomość, czego można spodziewać się po mikro i makro influencerach. W zależności od wielkości Twórcy prezentują często inne modele pracy. Liczba obserwujących wiąże się z pewnym – bardziej uniwersalnym sposobem komunikacji.

Pomiędzy skrajnościami

Twórca, który cieszy się olbrzymią popularnością, może zgromadzić wokół siebie ponad milionową społeczność. Jego liczna publika sprawia, że zyskuje miano mega influencera. Twórca, który nie osiągnął swojego “pierwszego miliona”, ale ma już 100 000 obserwatorów zalicza się do grona makro influencerów. Mikro Influencerzy dysponują publicznością pomiędzy 10 000 do 100 000 fanów. Najmniejsi (choć wcale nie najgorsi) influencerzy posiadają od 1000 do 10 000 obserwatorów. Oczywiście to tylko umowny podział obowiązujący w wirtualnym świecie Twórców. Systematyzuje on i hierarchizuje influencerów pod względem wielkości, ale nie wartościuje w żadnym stopniu jakości ich komunikacji.

Zauważony znaczy skuteczny?

Większe zasięgi niekoniecznie oznaczają wyższe zaangażowanie odbiorców. Mniejsi Twórcy zwykle mogą pochwalić się bardziej zaufaną publiką. Relacja, która zachodzi między obserwującym a influencerem, jest bardziej wiarygodna i autentyczna, co znacznie przekłada się na zaufanie do Twórcy. W ten sposób siłą rzeczy wywiera on większy wpływ na swoją grupę odbiorczą. Mikro i nano influencerzy może nie dotrą w każdy zakątek sieci, ale z pewnością dysponują dobrze zdefiniowaną i skonkretyzowaną grupą fanów. Taki Twórca osiąga rozgłos w danym środowisku, czy tematyce jednocześnie włączając do nieustannego dialogu swoich wiernych odbiorców – drzemie w nich olbrzymi potencjał reklamowy.

Gwarant sukcesu czy element promocji?

W świecie Influencer Marketingu można znaleźć idealne dopasowanie reklamowe w postaci Twórcy – poparte jego unikalnymi pomysłami. Choć stanowi to fakt niezaprzeczalny, to jednocześnie nie gwarantuje spektakularnego sukcesu wizerunkowego i sprzedażowego marki. Twarde dane liczbowe są zbiorem wymiernych wskazówek reklamowych, jednak to szeroko rozumiany czynnik ludzki stanowi podstawę do osiągnięcia założonych celów biznesowych. Influencerzy mogą skutecznie pośredniczyć w ich realizacji, ale nawet najlepsza kampania reklamowa w mediach społecznościowych  nie gwarantuje stuprocentowego powodzenia.

Esencja działań influencera

Wyspecjalizowany Twórca skrupulatnie i świadomie buduje swoją pozycję w sieci. Niezależnie od ilości swojej wirtualnej publiczności, potrafi zyskać poparcie i zostać autorytetem w dziedzinie, którą reprezentuje. Nawiązując współpracę reklamową, można postawić na wiele modeli i sposobów komunikacji, najważniejsza jest świadomość wartości reprezentowanych przez markę – chwilowa twarz marki lub jej długofalowy ambasador, musi bezdyskusyjnie je podzielać.

© 2019 – 2024 Folks. All Right Reserved. | Regulamin | Polityka prywatności |
Folks is a part of a group Good-one-group-logo