kim jest influencer

Kim jest influencer?

Influencer marketing nie mógłby istnieć ani zaistnieć bez najważniejszego bohatera całego tego przedsięwzięcia – tytułowego Influencera.

Jest on tu twórcą mówcą, niepodważalnym autorytetem i wzorem, wyznacza trendy, inspiruje, motywuje i… wywiera tym wszystkim silny wpływ na zachowania swojej mikro lub makro społeczności. Ale czy, można poznać jego prawdziwą naturę? Do czego potrzebny jest influencer? Czym charakteryzują się influencerzy w swojej pracy? Jak wygląda codzienne życie influencera? Co robi influencer, kiedy nikt nie patrzy?

Influencer = (nie)oczywisty wpływ

Sama nazwa Influencer pochodzi od słowa “influence” oznaczającego wpływ/ oddziaływanie. Głównym zadaniem Influencera jest bowiem tworzenie oraz publikacja sugestywnych treści, które niosą ze sobą skuteczny przekaz reklamowy. Siła perswazji komunikacji w social mediach odgrywa znaczącą rolę w osiąganiu zamierzonych celów. Influencer wybiera je sam, a najczęściej determinowane są one przez płatne współprace reklamowe. , najczęściej te, które są w zgodzie z jego działaniami w sieci.

Influencerzy – Liderzy społeczności?

Influencerzy są ludźmi, którzy prowadzą aktywny dialog społeczny, a zarazem istnymi mechanizmami do napędzania sprzedaży produktów, czy zwiększania rozpoznawalności marek, budowania wizerunku, czy działań prospołecznych.. Ich komunikacja w mediach społecznościowych sprawia, że stają się zwyczajnymi użytkownikami i wiarygodnymi opiniotwórcami produktów, czy usług. Potrafią kreować przekaz, który zaprasza do spróbowania, odwiedzenia, zakupienia, zarezerwowania… i wielu innych!

Słowo “zaprasza” jest tu kluczowe, ponieważ polecone przez influencerów rozwiązania są wyborem opartym na zaufaniu do swojego idola – takim, jak do bliskiej nam osoby. Influencer nie stawia granic, które mogłyby wywołać w jego odbiorcach poczucie niedostępności, czy nieosiągalności. Wpuszcza ich do swojej prywatnej przestrzeni, pozwala się “podglądać” i daje przestrzeń do utożsamiania się z nim na wielu płaszczyznach i w wielu powszechnych sytuacjach, z którymi każdy mierzy się na co dzień. Wrażenie otwartości i przystępności jest bardzo istotne w pracy influencera.

Kim jest influencer?

To Twórca, który prowadzi w Internecie szereg różnorodnych działań opartych na prezentacji i rekomendacji produktów w pośrednim ujęciu reklamowym. Influencer wywiera olbrzymi wpływ (influence) na swoją społeczność (występującą w skali makro lub mikro) i jej zachowania. Twórca publikuje strategicznie przemyślane i właściwie opracowane treści reklamowe, które następnie dystrybuuje na różnych medialnych kanałach komunikacyjnych. W swoim przekazie influencer ma doprowadzić do osiągnięcia zamierzonych celów – najczęściej reklamowych, wizerunkowych, czy sprzedażowych.

Twórcy najczęściej korzystają z popularnych platform z obszaru mediów społecznościowych takich jak Facebook, Instagram, TikTok, Twitter, Youtube i wiele innych. Influencerami możemy nazwać osoby będące blogerami, vlogerami, instagramerami, streamerami, gamerami. Rosnące uznanie i zasięgi influencerów w mediach społecznościowych rozwijają się przede wszystkim dzięki odpowiednim doborze publikowanych treści, w tym również świadomie rozplanowanych przekazów reklamowych.

Wszyscy influencerzy stanowią pewnego rodzaju autorytet w oczach swoich odbiorców – szczególnie, kiedy odznaczają się specjalistyczną wiedzą z konkretnego obszaru tematycznego np. influencerzy w branży beauty, influencerzy w branży dietetycznej, influencerzy – podróżnicy. Dzięki wygłaszaniu opinii eksperckich wszyscy Twórcy mają ogromną siłę oddziaływania na wszelkiego rodzaju opinie, decyzje i poglądy utarte w społeczności, do której się zwracają.

W codziennej pracy influencera kluczowa jest skuteczność przekazu – zależna od formy oraz wiarygodności i autentyczności udostępnianych komunikatów. Influencerzy zapraszają odbiorców do swojego świata, odsłaniając pewną dozę prywatności i nie stawiając sztywnych, nieprzekraczalnych granic przekazu. Sprawia to, że pozostają w zasięgu każdego “zwykłego” użytkownika, który może codziennie może śledzić jego wybory, poznawać nawyki i preferencje coraz bliżej – tak, jak na płaszczyźnie bliskiej, koleżeńskiej relacji.

Influencerzy stwarzają w swojej komunikacji przestrzeń do dialogu i wymiany doświadczeń. Sprawia to, że odbiorcy mogą się z nimi utożsamiać, wdrażać podpatrzoneejrzane u nich rozwiązania do swojego życia, mnogo czerpać najświeższe inspiracje i ciekawe pomysły. Influencerzy są w stanie warunkować niezaburzoną wiarygodność i szybki rozwój marki, a wszystko to za pomocą umiejętnie prowadzonego profilu w mediach społecznościowych.

Twórcy mogą stać sięstali się bardziej wpływowi niż “celebryci”. Są powszechnie dostępni i przystępni dla społeczności, z którą prowadzą dialog w social mediach. Nie zamykają się na wymianę zdań i udzielanie odpowiedzi na zadane przez fanów pytania. Influencerów charakteryzują cechy, które wprawiają odbiorców w poczucie postrzegania ich przez pryzmat autentyczności i wiarygodności. Pozwalają swoim odbiorcom aktywnie uczestniczyć w prowadzonych przez siebie działaniach, a nawet determinować ich kierunek poprzez pytanie o zdanie, czy poradę na dany temat.

 

© 2019 – 2024 Folks. All Right Reserved. | Regulamin | Polityka prywatności |
Folks is a part of a group Good-one-group-logo