Czym jest strategia influencer marketingu?

W ostatnich latach nastąpiła zmiana w marketingu opartym na rekomendacjach. Niekiedy influencerzy jako osoby wpływowe same w sobie stają się celebrytami. Dzieje się tak ze względu na ich rosnącą sławę i autorytet online. Z drugiej strony, tradycyjni celebryci przyjmują bardziej autentyczną i niedoskonałą wersję samych siebie, którą coraz śmielej pokazują w sieci.

Marki pogodziły się już z faktem, że efektywniejsza jest współpraca z rozwijającymi się influencerami, ponieważ wiedzą, jak wykorzystać siłę mediów społecznościowych i wykorzystać swoją wiarygodność, by wpływać na poglądy swoich obserwujących oraz potencjalne decyzje zakupowe.

PIRAMIDA TRZECH PIĘTER

1. Znalezienie odpowiedniego influencera

Zapewnienie, że influencer i marka podzielają te same wartości i zainteresowania, jest niezbędne podczas współpracy. Tworzy to fundamentalny poziom autentyczności podczas budowania nowych relacji z odbiorcami komunikatów. Powinny one nieść kluczowe korzyści dla marki oraz być spójne z kształtowaną i prezentowaną już wcześniej sylwetką influencera. Naturalność przekazu ma olbrzymie znaczenie reklamowe i wizerunkowe oraz duży wpływ na ostateczne zachowania i decyzje zakupowe wirtualnej społeczności.

2. Jasna komunikacja i zwięzły brief

Przed rozpoczęciem pracy z influencerem należy określić oczekiwania za pomocą uzgodnionych KPI i wyników przedstawionych w briefie. Zapewnia to wysoki poziom profesjonalizmu. Na tym etapie współpracy niezbędnym elementem jest zaufanie, pomiędzy marką, a influencerem. Mimo określonego briefu twórca musi mieć miejsce na swoją kreatywność, aby stworzyć materiał zgodny z jego wartościami oraz taki, który w pełni dotrze do jego odbiorców.

3. Wielowarstwowe podejście do strategii influencera

Marki zaczynają stosować mieszane podejście do kampanii w swoich strategiach influencerskich, łącząc uznanych celebrytów z nowymi i niszowymi talentami. Umożliwia to im dotarcie do szerszej i bardziej zróżnicowanej publiczności, ponieważ celebryci mają duży zasięg, ale wschodzący influencerzy angażują się w trwałe relacje z obserwującymi, oferując w ten sposób wyższy poziom wiarygodności.

Ludzie cenią influencerów za ich prawdziwość. Osobiste poparcie ma znaczenie dla odbiorców, co z kolei pomaga markom zwiększyć ich identyfikowalność dzięki szerszej strategii marketingowej. To autentyczność pozwala markom budować zaufanie wśród nowych odbiorców dzięki pomocy doskonałego influencera.

Indywidualny plan działania

Za pomocą wspomnianych zasad można określić, co tak naprawdę chcemy osiągnąć we współpracy z influencerami – przede wszystkim pomaga ustalić plan działania oraz  zminimalizować ryzyko błędów. Do każdej aktywacji potrzebne jest indywidualne podejście zarówno do marki i je produktów, jak i również do każdego twórcy, z którym chcemy podjąć współpracę i prowadzić ją na zasadzie partnerstwa. Jeszcze kilka lat wstecz Influencer Marketing jawił się na rynku reklamy jako “świeżynka” – nowatorska i skuteczna strategia. Dziś odbiorcy podchodzą już nieco ostrożniej i uważniej do podsuwanych rekomendacji produktów. 

 

© 2019 – 2024 Folks. All Right Reserved. | Regulamin | Polityka prywatności |
Folks is a part of a group Good-one-group-logo